Winter Race Skorzęcin

Niedziela, 1 marca 2015 · dodano: 02.03.2015 | Komentarze 8

No i pierwszy w roku taki prawie maraton rowerowy, co prawda w wersji mini bo niespełna 30 kilometrowy, ale zawsze to jakiś sprawdzian możliwości spięcia się na zawodach. I zobaczenia formy innych :)
Przyjeżdżamy do miejsca zawodów dość wcześnie, ale po zimie co już można powiedzieć że jest była, wszyscy są chyba trochę stęsknieni atmosfery wyścigowej, więc na pogaduchach szybko mija czas i okazuje się że na rozgrzewkę niewiele czasu zostało. Robię jednak 2 ostrzejsze sprinty po uprzednim rozkręceniu nóżki, bo to się na pewno przyda, tym bardziej ze z profilu wyścig zapowiada się na bardzo szybki.

Goggle przed startem
No i po tej krótkiej rozgrzewce przychodzi czas na ustawienie się w sektorze startowym. No i przed startem redaktor Piotr Kurek, który co prawda dziś nie prowadzi konferansjerki, a jedzie, wygłasza nie takie znów krótkie przemówienie nt. słynnych kolarzy znajdujących się w peletonie. W poczcie wymienionych znajduje się i JP i żona moja Joanna i ja sam też :)
No a potem wyjazd z miejsca zawodów i start lotny i ogień!
Od początku zgodnie z przewidywaniami idzie ostra jazda na zapalenie płuc... jedzie mi się świetnie, kontroluję teamowych kolegów, trzymam koło, żadnego przytkania... super.
Niestety na 4 kilometrze na koleinach dwóch kolesi bezpośrednio przede mną się  wywraca, i nie mam czasu na reakcje i walę się prosto na nich - widząc zbliżającą się do mnie kierownicę czyjegoś roweru, w głowie przelatują krótkie myśli "oko, o k..." ale na szczęście uderzam policzkiem, więc choć zobaczyłem wszystkie gwiazdy to po otrzepaniu się i stwierdzeniu że urwał mi się licznik wskakuję na rower i lecę dalej. No nie powiem trochę wkurzony bo mi grupa uciekła, a na takim wyścigu to znaczy że nie ma większych szans na dorwanie ich, ale mijam kolejnych zawodników, nikt nie próbuje nawet chwycić koła, co mnie nastraja optymistycznie, aż w końcu dochodzę Daniela Lorenza, z którym będę jechał przez następne półtora okrążenia.

Z Danielem Lorenzem na trasie
Przyznać muszę, że kolega daje dłuższe zmiany ale i ja coś tam pracuję, a już na początku drugiego okrążenia przed nami pojawia się grupka w której błyskają koszulki GPAETeamu, jest więc kogo gonić :)
grupa ma tak na oko z 6 osób, więc mają jednak handicap, ale my mamy ambicję ich dojść :)
I dochodzimy tak ze 3 km do mety.
W grupce jest i Jurek Neumann i Josip i JP i jeszcze parę innych osób. Łapię koło Josipa w nadziei na dobry finisz, ale niestety trudy pogoni sprawiają że choć mi Josip na finiszu nie ucieka, to jednak brak sił żeby wyskoczyć z koła, tym bardziej że te jego długie giry błyskawicznie rozkręcają korbę :).

Pędzę za Josipem....

...ale choć się bardzo staram to go nie złapałem

Tak więc dojeżdżam jako ostatni z Teamu ale ze stratą jedynie 21 sekund do najlepszego dziś Drogbasa i 33 sekund do trzeciego miejsca w kategorii, a na miejscu 6 - jest więc całkiem nieźle, zwłaszcza, że większość wyścigu goniłem.
A potem następuje oczywiście pasta party - tym razem w roli "pasta" występuje grochówka z kiełbasą :)
No i pogaduchy postartowe, czyli wszystko to za czym się tęskni zimę całą długą i szarą.

Atmosfera radości i ogólnie wszystko jest na si :)...

...nawet jeśli pysk jest trochę obity

Z Żoną, AnetkąS i Marcinem GT
....
A po wyścigu wracając zrobiliśmy sobie z Asią wycieczkę krajoznawczą, oglądając po kolei:
- Z serii Szlakiem mitów i legend: Leśniczego ze Skorzęcina

- Pięknie odnowionego Koźlaka we wsi pod Skorzęcinem

-Cmentarz choleryczny z XIX w.

-Z serii Szlakiem mitów i legend: Izyda z Małachowa złych miejsc

-Z serii Szlakiem mitów i legend: Smoka z Drachowa

Pięknie spędzona niedziela "krótko mówiąc" jak to mawia red. Piotr Kurek

Oooo i fajny filmik jest

| 20:28 wtorek, 3 marca 2015 | linkuj bobiko - przyznaję - nie zauważyłem ;)
JP - no z takim nastawieniem ruszyłem, a te 33 sekundy do 3. miejsca siedzą mi w głowie
josip - ja mam nadzieję że będzie jeszcze lepiej ;) nie o zdrowy rozum chodzi a o fakty, a te są takie że ni cholery nie mogłem Cie dorwać :)
daVe - no aż taki wielki pech to nie był, sam start był dla mnie sprawdzianem, bo ja na takich szybkich trasach chyba najlepiej się czuję, i w sumie wypadł dobrze
Jurek - Dzięki
Jarek - dokładnie, zadowolony jestem że nie odpuściłem do końca
Anetka - i mi również było miło, a co wypadków na trasie - no cóż taki to sport.
anetkas
| 21:29 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Całe szczęście , że nic się nie stało :)

Gratuluję rezultatu, miło było poznać i mam nadzieję do zobaczenia na trasie ! :) Oby jak najszybciej :)
Jarekdrogbas
| 18:43 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Grunt ,że dogoniłeś grupę i skończyło się na lekkich przytarciach. Graty!
| 17:48 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Gratulacje !!!
daVe
| 16:00 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Znowu pechowo, oby to już ostatni raz w tym sezonie!
josip
| 13:52 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj No Panie, mocnyś w tym sezonie. Gratki! PS. Skąd wniosek, że długimi girami łatwiej rozkręcić korbę niż krótkimi?:) Na zdrowy rozum, to jest dokładnie odwrotnie..
| 12:21 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj Marcin, za taką waleczną postawę należą Ci się pochwały ! :)
bobiko
| 09:08 poniedziałek, 2 marca 2015 | linkuj No nie miałem możliwości gonienia ;-) ale przewineliśmy się obok siebie :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa oiree