Wrzesień, 2011

Pobiedziska-Poznań

Piątek, 30 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 3

Ha i udało się - czwarty miesiąc z rzędu kiedy przejechałem ponad 1000 km. W październiku będzie znacznie trudniej... ale dobrze było by zrobić choć 600.

Poznań-Pobiedziska

Czwartek, 29 września 2011 · dodano: 29.09.2011 | Komentarze 0

Po pracy do domu...

• Sprzęt wszelkie inne

Do pracy

Środa, 28 września 2011 · dodano: 28.09.2011 | Komentarze 0

Pobiedziska-Poznań

Środa, 28 września 2011 · dodano: 28.09.2011 | Komentarze 0

Dzisiaj rano romantyczne mgły nad Dębińcem - bardzo ładnie... a kiedyś nie doceniałem jesieni.

• Sprzęt wszelkie inne

Do pracy

Poniedziałek, 26 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 0

Ponieważ jak widzę korki do dostaję wysypki postanowiłem wziąć rower żony wyposażony w sakwę włożyć w nią laptopa i pojechać z Rusa na Zagrodniczą koło Cytadeli tym bardziej że pogoda sprzyjała.
Same plusy - tanio, przyjemnie, bez stania...

Z Pobiedzisk do Poznania

Poniedziałek, 26 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 0

Tak rozjazdowo raczej - jechało się lekko z wyjątkiem podjazdów gdzie czułem że jestem jednak zakwaszony. Ale podjeżdżałem w związku z tym bez walki na mięciutko jak panienka.

• HRmax 179 (100%)
  • Kalorie 2039kcal

Maraton Łopuchowo

Niedziela, 25 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 5

Na starcie stanąłem gdzieś pod koniec stawki ale tłoku nie było więc się nie przejmowałem. Ogólne nastawienia miałem bardzo bojowe - w planach miałem pojechać jak najmocniej i jeśli się uda wrócić na miejsce w 10 w klasyfikacji generalnej. Drugi cel - zająć miejsce 15 w kategorii.
No nic ruszyliśmy - asfalt - "runda honorowa" - czyli grzanie ile gira daje. Wpadamy do lasu - pierwsza część bardzo piaszczysta - ale moje Wild Race'r dają radę. Mijam kolejne osoby - czuję że jest dobrze - tętno cały czas powyżej 160. I tak sobie pędzę aż tu w głębokim piachu gość przede mną zwalnia ja do niego:
- Dajesz dajesz
- To nie tak łatwo - on na to
- Łatwo, łatwo - odpowiadam, i w tym momencie robię piękne OTB.
Bo moje Race'ry dają radę ale tylko na wprost. Ubocznym efektem jest to że gubię pompkę - to już taka tradycja - co maraton to jakaś zguba.
Pompka na szczęście się nie przydała - ale szkoda jej - była tania niezawodna, lekko zardzewiała na tłoczku i jeździła ze mną w maratonach od 2008 roku. Zżyliśmy się - nie ma co. Ale trudno nie trzeba było odpadać.
Jadę dalej - średnia tak w okolicach 27. Dopadam wreszcie gościa jadącego mniej więcej moim tempem - Macieja Jakubowskiego, po pewnym czasie nasz peletonik robi się większy i jedziemy tak sobie niezłym tempem. Jak przed Pławnem dałem zmianę to okazało się, że reszta została tak z 50 metrów za mną - myślę sobie "dobrze jest". A poza tym wpadam na bar sam, dzięki czemu mogę spokojnie chwycić kubek w locie i grzać dalej. Za barem daję się złapać, ale przed Dziewiczą ponawiam atak - wolę zjeżdżać i podjeżdżać sam niż w tłoku. A i jeszcze widzę Tecława kończącego objazd Dziewiczej (przynajmniej tak mi się wydaje) - myślę ponownie "dobrze jest". Na ostatnim podjeździe przed kilerem obracam się i widzę grupkę tak w 2/3 podjazdu. No nic mówię sobie zjadę ostrożnie to mnie dorwą i będzie git - pojadę dalej w peletonie. A tu skończyłem wizytację u Dziewicy i nic - cisza za mną. Wyjeżdżam na pola a za mną nikogo - gdzieś dalej przede mną zamajaczyła mi sylwetka rowerzysty. No nic jadę dalej sam - dojeżdżam do drugiego baru znów bezstresowo łapię kubek i jadę dalej. Zaczyna łapać mnie lekki kryzys - jednak jazda samotnie powoduje że człowieka nachodzą głupie myśli typu "a po co", "a jedź sobie spacerkiem i tak kupę ludzi wyprzedziłeś" itd itp. Na szczęście w końcu dogania mnie wspomniany Maciej. Pytam go gdzie reszta a on mi na to, że zostali na Dziewiczej. Cóż kto nie maszeruje ten ginie. Jazda na zmianach robi się dynamiczniejsza a kaemy przybywają szybko na liczniku. W pewnym momencie mały fajny łagodny zjazd - mój rowerek bardzo ładnie przyspiesza (wiadomo - nowe koła :)) więc zjeżdżam na lewo zrównując się z Maciejem. A tu ZONK - z za zakrętu wypada VW Transporter - ja po heblach - rower zaczyna tańczyć. Nie ma czasu patrzyć czy zmieszczę się po prawej między samochodem a rowerem. Więc uciekam na lewo w krzaki. Samochód na szczęście też zwolnił. Ja się jakoś wyratowałem... ale strachu się trochę najadłem nie ma co - byłaby to moja ewidentna wina. No nic dajemy dalej - w pewnym momencie zapraszam Macieja do zmiany a on mówi ze go zaczynają łapać kurcze, no to nic zostaję na dłużej lokomotywą. Po jakimś czasie doganiamy mastersa Bogdana Borutę który na nasz widok wyraźnie się ożywia. Jedziemy jakiś czas w trójkę potem Maciej odpada. Ja się trzymam szybszego :) ale żeby nie było daję solidarnie zmiany. Mijamy jeszcze parę osób w tym jakichś młodziaków - z których jeden pada na prostej dróżce w lesie z niewiadomych powodów ale odkrzykuje że wszystko w porządku. Wypadamy na ostatni asfalt - proponuję mastersowi ściganie - on na to ze może dogonimy jeszcze tego żółtego przed nami - to okazuje się nierealne a ja czuję że nie utrzymam tempa do mety. Po zjechaniu na trawę pan Bogdan się oddala a ja nie podejmuję walki. W końcu to nie moja kategoria :).
Na mecie pogadałem chwilę z Maciejem Jakubowskim. Obejrzałem jego Corrateca X-Verta carbonowo-aluminiowego - jest to jedna z ram które biorę pod uwagę przy planowanym upgradzie, a właściwie metamorfozie mojego roweru.
Poczekałem prawie 20 minut na sąsiada (he he wreszcie pokazałem kto rządzi na osiedlu :D)
Potem tradycyjne rozmówki okołowyścigowe między innymi z Rodmanem, Josipem (szacun), Jackiem (też szacun) i innymi.
Później przyjechała żona z dziećmi oraz ciastem, piknik na trawie, pogoda piękna, ja zadowolony.
Zająłem w kategorii miejsce 14/31
W generalce 41/114
Czas 2:21:44 o 11 minut lepiej jak przed rokiem
Czy wrócę do "10" w generalce - nie wiem.
Wiem że więcej specjalnie bym nie uciągnął biorąc pod uwagę że praktycznie cały czas jechałem na naprawdę wysokim tętnie - czyli dałem z siebie wszystko co na obecną chwilę mogę.
Ogólnie bardzo udany wyścig.
PS. Pierwszy raz w tym roku nie mam żadnych zastrzeżeń co do organizacji Gogolowych maratonów - wyniki szybciutko, w punktach newralgicznych drogowskazywacze, obsługa na barach sprawna itd.

Gdzieś na trasie, mina jak zwykle wyraża radość z uczestnictwa w maratonie

Rozgrzewka przed maratonem

Niedziela, 25 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 0

Taka tam sobie jazda - o tej porze roku temperatury zmieniają się błyskawicznie - jak wjechałem do lasy to mi palce marzły, ale dobrze że nie założyłem długich rękawic, bo maraton przejechałem na krótko i było OK.

Przedwyścigowo z sąsiadem

Sobota, 24 września 2011 · dodano: 24.09.2011 | Komentarze 0

Seria krótkich sprintów w temperaturach niekolarskich

Do Poznania przez Wierzonkę

Piątek, 23 września 2011 · dodano: 23.09.2011 | Komentarze 0

Miałem w planach zaliczyć Dziewiczą ale telefon z pracy spowodował że trzeba było gnać do biura wcześniej.