Marzec, 2014

Takie dni to lubię

Niedziela, 30 marca 2014 · dodano: 30.03.2014 | Komentarze 3

Z Sebą po asfalcie. Na szczęście Seba miał zmęczoną nóżkę więc zrobiliśmy sobie niedzielne bajabongo po okolicy. Najpierw zajechaliśmy do Janowca gdzie sobie zrobiliśmy postój na ławeczkach w pełnym słońcu. A potem polecieliśmy na Gniezno przez Zdziechową - trasa dla mnie atrakcyjna bo to asfalt, którego moja szosa jeszcze nie ujeżdżała. W Gnieźnie dłuższy postój na  pyszną kawkę i w ogóle pełen lansik.

Lansik w kawiarni koło rynku
A potem już przez Czerniejewo do domu. Po drodze minęliśmy wielką paradę motocyklistów. Jechało ich pewnie ponad 200, w sumie fajny widok. Jednak musiał znaleźć się jakiś idiota, który o mały włos nie potrącił Seby. No cóż głupich nie sieją.
Ale poza tym incydentem piękny wyjazd - pogoda jak złoto - idealna na wypad szosą - Słońce świeci ale nie ma upału, nasze cienie na asfalcie nam towarzyszą, zielone się zieleni. I w dodatku czułem że spokojnie mógłbym jeszcze jedną setkę puknąć.
No żyć nie umierać.

Po singlach nad Maltą

Sobota, 29 marca 2014 · dodano: 30.03.2014 | Komentarze 2

Tym razem namówiłem Asię na wypad do M. Fogta na trening. Pojechaliśmy na single wokół stawu Olszak nad Matę, w sumie to się nie przemęczyłem zanadto - jakoś weny nie było specjalnie.
A później już w sklepie a właściwie pod sklepem miałem okazję wsiąść na rower-marzenie - przynajmniej dla mnie - Cervelo S5 z Dura Ace Di2. To najcenniejszy kawałek plastiku na jakim miałem okazję siedzieć, ale to w sumie nieważne - ważne jak to jeździ i jak bzyczy jak się już dobrze kulnie. Ech - zagrałem w związku z tym w totka, ale nie wygrałem...  niestety.

Kosmiczny ścigacz w pełnej krasie.

Millenium Hawk is checking engines.

Na zmiany

Niedziela, 23 marca 2014 · dodano: 23.03.2014 | Komentarze 5

Z rana wystartowałem z Maciejem. Maciej na kosmicznym góralu, ja na szosie. Założenie - tlen. Realizacja w miarę. Cieszy, że tętno już się trzyma w ryzach, noga w miarę kręci, choć wciąż brak mocy na podjazdach. Pojechaliśmy na Kłecko, przy okazji zahaczając o Waliszewo gdzie stał posąg karczmarza-rozbójnika, niestety okazało się że karczmarz trafi na większych rozbójników niż on sam i wszystko wygląda na to, że jakieś kutasy podpierdoliły go na złom. Szczerze mówiąc wkurwia mnie to w naszym kraju, że zawsze się znajdzie ktoś kto podpierdoli coś ładnego, albo zostawi po sobie jakiś śmierdzący ślad w postaci burdelu w lesie albo gnoju w przydrożnym rowie. No dobra, dosyć marudzenia.
Potem polecieliśmy moją ulubioną dróżką koło Zakrzewa, uwielbiam tamtejsze zakręty kiedy rower nabiera prędkości (bo z górki) a na koniec ten krótki sztywny podjazd po którym już jest się w Zakrzewie. Samego Kłecka nie zwiedziliśmy tylko skręciliśmy w kierunku na Chodzież - tam wiatr pokazał nam swoją nieprzyjemną stronę - czyli twarz :) zauważyliście kiedyś że w sumie wiatr od dupy strony jest znacznie przyjemniejszy :) ot paradoks.
Na szzeście mordęga pod centralny wmordewind trwała krótko, bo zaraz skręciliśmy na Kiszkowo - wiatr zmienił się na boczny. A w okolicy Pomarzanowic zaczął nas nawet przyjemnie pchać - żeby nie założenia (w tlenie panie w tlenie) to spoko można by grzać grubo powyżej 40 km/h. I tak w przyjemnym nastroju dotarliśmy punktualnie pod dom - Maciej spieszył do domowych pieleszy.
A na miejscu czekała już Asia w odpowiednim stroju - czyli na obcisło. Już po chwili (gdzie jest bidon?, gdzie jest kask? gdzie są okulary?, Tina Tina!!, gdzie jest rower ;) ) wyjeżdżaliśmy na moją drugą część trasy. Zaczęło się tak samo czyli kierunek na Wierzyce - zaraz na pierwszym podjeździe Asia zaskoczyła mnie podjeżdżając nadzwyczaj dynamicznie, ogólnie pierwsza część trasy była dynamiczna. Po skręcie na Iwno było już troszkę trudniej, więc aby odpocząć urządziłem sesję foto - to znaczy ja odpoczywałem, a Asia musiała podjeżdżać na wiadukcie tam i z powrotem. W końcu łaskawie zrobiłem jej zdjęcie z którego byłem w miarę zadowolony.

No i pojechaliśmy dalej.
Czyli na interwały Kostrzyńsko-Pobiedziskie. W Promnie Asia postanowiła dokręcić do 50, a ja wróciłem do domu bo uznałem, że te 100 kaemów wystarczy.
Ogólnie udany trening, dobrze się kręciło, no i dzięki moim dzisiejszym partnerom w rowerowych peregrynacjach - było godnie.
Aaaa i jeszcze się dowiedziałem że dzisiejszym wyjazdem uczciłem pamięć śp. Marka Galińskiego.
No same pozytywy (może poza biednym karczmarzem-zbójnikiem)

Z FogtBikes

Sobota, 22 marca 2014 · dodano: 22.03.2014 | Komentarze 0

Rundy nad j. Swarzędzkim z FogtBikes plus dojazdy tam i z powrotem.
Ogólnie jestem zadowolony. Choć do pełnej mocy w łydzie jeszcze sporo brakuje, ale przynajmniej podjeżdżając nie muszę kręcić młynków. Powrót już na pełnym luziku. No i należy odnotować że był pierwszy raz z odkrytą łydką w tym roku :)

Wieczorny patrol

Piątek, 21 marca 2014 · dodano: 21.03.2014 | Komentarze 0

Przelot o lampkach po okolicy. Wieczór taki, że gdyby nie wiatr to spokojnie można by pomyśleć że to lipiec. A w zeszłym roku o tej porze była zima. Jednak wolę to ocieplenie.
Trasa: Pobiedziska-Wagowo-Iwno-Kostrzyn-Pobiedziska

Zaprawdę powiadam wam, to pierwszy dzień wiosny

Czwartek, 20 marca 2014 · dodano: 21.03.2014 | Komentarze 2

Powrót z pracy w prawdziwie wiosennej aurze. Jechałem "na długo" i żałowałem że tak właśnie a nie w krótkich gaciach, bo naprawdę był to piękny ciepły dzień. Z tej radości przedłużyłem sobie nieco powrót do domu - i do standardowej trasy terenowej z Poznania - czyli przez Gruszczyn Uzarzewo Biskupice dołożyłem jeszcze objazd PK Promno wraz z jego atrakcjami czyli hopkami i oesem mojego imienia :).
Tak przy okazji, w krzaczorach koło j. Swarzędzkiego spotkałem Rysia B. z panią - ale grzeczni byli - jeździli tylko na rowerach :)

Jednak znowu rolki

Niedziela, 16 marca 2014 · dodano: 16.03.2014 | Komentarze 4

Pogoda dziś była taka, że odkładałem i odkładałem wyjazd licząc na poprawę pogody, jednak co i rusz nacierające deszcze skutecznie mnie zniechęcały do wyjścia na dwór. Wymyślałem więc różne zajęcia żeby tylko nie wychodzić. W końcu zrobiłem sobie w garażu mały sklep rowerowy.

Aż w końcu usiadłem na rolkę... a tam jak zwykle... gra muzyka (dziś Vader i Testament) ale krajobraz się nie zmienia, za to na łeb nie pada no i można a nawet trzeba jeździć w krótkim.
Ps. No i szacun dla Macieja, że jednak dziś ruszył d... i wyjechał na dwór.
Kategoria Wew dźwiach

Trening z Michałem F.

Sobota, 15 marca 2014 · dodano: 15.03.2014 | Komentarze 0

Takie tam rundy nad j. Swarzędzkim. Trochę je poczułem, ale zadowolenie z tego że wyściubiłem nos na dwór mimo zdecydowanie niezachęcającej pogody bezcenne.
Popołudniu spacer w celu poszukiwania wiosny i podziwiania uroków Słońca przebijającego się przez chmury i malowniczo oświetlającego jeziora Babskie.

Znaki nadchodzącej wiosny

Jezioro Baba tuż przed zachodem Słońca

Nocne testy

Czwartek, 13 marca 2014 · dodano: 13.03.2014 | Komentarze 8

Dziś po powrocie ze stolicy odebrałem szoskę od M. Fogta. Szoska dostała nową owijkę z żelowymi podkładkami, białe pancerze i stylowe czerwone końcówki linek. Poza tym przyszły dziś nowe okularki Goggle'a. Wszystko to było wystarczającym powodem do zrobienia testów. Jak postanowiłem tak zrobiłem, tym bardziej że przykład Grigora, którego spotkałem dziś tuż przed zmrokiem podziałał na mnie mobilizująco. Więc wsiadłem i pojechałem, a przy okazji Asia zrobiła mi sesję foto.

A potem ja sam zrobiłem sesję foto mojemu rowerkowi

Dzisiejsza trasa

Na Dziewiczą oraz na pierwszy wyścig sezonu

Niedziela, 9 marca 2014 · dodano: 09.03.2014 | Komentarze 6

Mój Specyk potrzebuje serwisu bo mu się hamulec tylny zepsuł więc wybrałem się dziś moim skromnym Krossem sztywniaczkiem na wycieczkę z Pobiedziskimi ziomalami, co się stawili na swoich smokach - to jest Seba na swoim nowy Focusie, oraz Kania na swoim spektakularnym Mbike'u Shotasie - czyli fulu. Trasa to taki klasyk w stronę Dziewiczej czyli jazda z zaliczeniem singla na Kowalskim...
Na Dziewicy miałem okazję dwa razy zjechać z kilera przy pomocy owego fula - wrażenie dość niesamowite - ogólnie wydaje się, że jadę sobie wolno i spokojnie i że można by jeszcze z luzikiem dokręcić. Fajnie. Tylko kiera niżej (najlepiej prosta) i można by śmigać.
A potem już tylko z Sebą pognaliśmy na Poznań z zamiarem zobaczenia wyścigu przełajowego pod tytułem Memoriał Marka i Zbyszka.
Plany mieliśmy ambitniejsze ale okazało się, że czasu mało i dojechaliśmy na Winogrady dokładnie tuż przed startem. A tam już robiłem głównie za fotografa. Kilka fotek z zawodów poniżej. A jak mi się google załaduje to dodam więcej.

A to ja w akcji (by Hania Marczak)