• Sprzęt ZicZac McQueen

III Rowerowy Puchar Niepodległości w Osiecznej

Piątek, 11 listopada 2011 · dodano: 12.11.2011 | Komentarze 7

Tak jak w zeszłym roku, postanowiłem zakończyć sezon ścigania w swoje imieniny, czcząc tym samym rocznicę odzyskania niepodległości, a zarazem uzyskując rozgrzeszenie na jedzenie nadmiernej ilości rogali marcińskich. Czyli same plusy :) - normalnie cztery w jednym.
Dojechaliśmy z Żoną na miejsce zdecydowanie przed czasem, czyli ok 10:10, a zapisy zaczynały się o 11. Pojechaliśmy więc do Leszna na "pyszne" śniadanko w McD. Po drodze spotykaliśmy miejscowych bikerów podążających w kierunku miejsca zbornego czyli szkoły w Osiecznej.
Zapisaliśmy się na wyścig bezproblemowo chwilę po 11. Start był planowany na 13 a więc czasu było sporo, a na dworze zimno. A zatem włączyliśmy sobie w samochodzie nową płytę Mety z Lou Reedem - muza niezbyt nakręcająca do wyścigu, ale Żonie się podoba, mi tak fifty fifty. Koło 12 zaczęliśmy ostateczne przygotowania do wyjścia w open space - skafandry, butle tlenowe itd. ;)
W tych skomplikowanych czynnościach przygrywała nam skoczniejsza znacznie muzyczka z płyty Superheavy. Potem zwyczajnie - lekka rozgrzeweczka i na start w osieczniańskim rynku. Tam grał jeszcze fajniejsza muza - kawałki takie jak "My pierwsza brygada", "Zwycięstwo", "Rozkwitały pąki białych róż" nakręcały patriotyczne uczucia zebranych licznie kolarzy płci obojga. Kulminacją było chóralne odśpiewanie Mazurka Dąbrowskiego. I wszyscy byliśmy gotowi do walki o najwyższe sportowe cele. Start! Od początku ogień i tak będzie praktycznie do końca. Wyprzedzam kolejnych ludzi w nadziei złapania mocnej ale nie za mocnej grupy. I grupa taka szybko się krystalizuje. Jedziemy w miarę solidarnie na zmianach. Ja czujny jak kuna trzymam się czoła naszego peletoniku. Co ciekawe cały czas w zasięgu wzroku mamy główny peleton z czołówką. Kurna czy on tak wolno jedzie czy my tak szybko. Jednak niestety brakuje nam sił żeby do nich dociągnąć i w końcu nikną nam przed podjazdem we wsi której nazwy nie pamiętam. Za to od czasu do czasu mijamy gości którzy nie wytrzymali tempa czoła i bezsilnie pedałują gdy nasz rozbuchany jak parowóz superpeleton gna niepowstrzymanie w kierunku mety. Na drugim okrążeniu dopada mnie nagle i niespodziewanie kryzys wielki jak w Grecji. Żołądek strajkuje, wątroba podpala samochody, a mózg podaje się do dymisji. Tylko nogi jeszcze jakoś kręcą. Mam nadzieję że chwilę odpocznę w ogonku i daję się wyprzedzić jednemu, drugiemu, trzeciemu... siódmemu i.... o fuck okazuje się że nie ma nas więcej a ja zostaję sam bezsilnie patrząc jak moja lokomotywa oddala się w tempie którego sam pod wiatr w żaden sposób nie utrzymam. A do mety jeszcze nieco ponad 10 km. Reszta jazdy upływa mi w samotności, Na podjeździe we wsi wyprzedza mnie jeszcze jeden szybki jak strzała. Dojeżdżam do krótkiego fragmentu terenowego, obracam się widzę dwóch mastersów, którzy zbliżają się z drapieżnym wyrazem twarzy - "zaraz cię zjemy, kocurku". Myślę sobie "A chu..ja, nie dam się". W terenie na luźnych kamyszkach i w piachu mój ZicZac jest "zwinny jak jaszczurka i osty jak przecinak". Nie mają szans - stare dziady.
Na fali entuzjazmu łykam jeszcze jakieś dwa zgony... i przede mną ostatnia górka - podjazd do szkoły. A tam już czekają kwiaty, całusy, flagi narodowe do owinięcia. No i jeszcze ciepła herbata z kotła. Rogale marcińskie z bagażnika. I suche ciuchy też z bagażnika. Chwilę pogadaliśmy z innymi zboczeńcami - np. goście co koło nas stali przyjechali na ten wyścig z Polkowic. No powaleni kompletnie, co nie? Zrobiłem im fotkę ich aparatem pogadałem chwilę. Dopiliśmy herbatę, popatrzyliśmy na dekoracje. I do domu. Było super - jakie zająłęm miejsce nie wiem - bo wyniki na tym ścigu są spisywane metodą długopisowo-karteczkową i konwersja na wersję elektroniczną pewnie chwilę potrwa.
Czas 1:00:31
Odległość 29,57
Najwyższa średnia na góralu w tym roku.
Peleton III Wyścig Puchar Niepodległości © Z3Waza

PS. Pokazały się wyniki
47/163 Open
31/91 S1 - czyli mężczyźni w sile wieku - do 40 włącznie :)

| 20:59 sobota, 12 listopada 2011 | linkuj Dzięki Wojtek, właśnie mi uświadomiłeś że jestem zboczeńcem :D, ale muszę tu wspomnieć że była też ekipa Dziadków Leśnych z Wrocka. Czyli, że są tacy którym jest jeszcze gorzej ;)
josip
| 20:38 sobota, 12 listopada 2011 | linkuj Gratki - ładna średnia i fajny opis:) Jakoś tak jest, że w niskich temperaturach wydolność spada (pewnie cześć energii idzie na grzanie) więc ten avs 30 km/h to nie to samo co latem...
A jesteś pewien, że z Polkowic do Osiecznej jest dalej niż z Pobiedzisk? Bo mi się nie wydaje:-)
| 16:17 sobota, 12 listopada 2011 | linkuj Maks -> Dzięki bardzo.
Jurek -> Jakoś was nie wypatrzyłem - ale w sumie zaraz po wjechaniu na metę poszedłem do samochodu przebrać się w suche ciuchy i napić się czegoś ciepłego.
Kłosiu -> Dzięki a co do wyścigu - kto pyta nie błądzi :) We wpisie z 6.11 wspominałem, że się wybieram na wyścig. A w ogóle wyścig fajny - atmosfera luźna, bez specjalnej napinki. Tak, że w sumie wcale nie przeszkadza prymitywizm kalkulacji wyników. W zeszłym roku nawet nie podali czasów. W tym roku pewnie też nie podadzą, bo widziałem, że na kartkach mają zanotowane tylko numerki. Ale to nie ma, aż takiego znaczenia. W końcu wpisowe wynosi 0 złotych polskich. A poza tym jak pomyślę o tym, że następny wyścig dopiero w kwietniu to mi cholera tęskno.
| 11:01 sobota, 12 listopada 2011 | linkuj Świetny opis :).
Nawet nie widziałem że jest taki wyścig, może bym się skusił ;).
| 09:15 sobota, 12 listopada 2011 | linkuj Pozdrowienia
Załapaliśmy się z kolego na finisz w drodze z Rawicza .
JoannaZygmunta
| 09:15 sobota, 12 listopada 2011 | linkuj Fajnie było. W przyszłym roku znowu jedziemy pomimo wichury i przytłaczającego zimna. Co nie? :)
| 09:11 sobota, 12 listopada 2011 | linkuj Gratulacje ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iwkaz