Kwiecień, 2013

Rozjazd

Środa, 10 kwietnia 2013 · dodano: 10.04.2013 | Komentarze 3

Zgodnie z planem rozjazdowa pętelka. Trasa bez specjalnych emocji - bo ruch mały, asfalt czarny, wiatr umiarkowany. Po drodze spotkałem jednego szoszona w okolicy Jankowa. A poza tym ponieważ brakło emocji, to oddawałem się rozmyślaniom, że dzień dziś niby szary i ponury, bo niedawno było mniej szaro za to zimno, więc z dwojga wybieram szaro. Poza tym pogoda sprawiła że i gęsiom wędrownym zachciało się trenować i ćwiczyły dziś loty w grupie na zmianach. Ciekawe jak gęsi sygnalizują zmianę albo dziurę powietrzną.
Ponieważ stawać mi się nie chciało to zamieszczam zdjęcie sprzed tygodnia, kiedy było bielej i ponurzej. A gęsi były w rozsypce i żadnych kluczy ustawiać im sie nie chciało.
Gęsi na le(o)tnisku © Z3Waza

Taki niby teren

Wtorek, 9 kwietnia 2013 · dodano: 09.04.2013 | Komentarze 1

Niby bo co to za teren na Malcie. Ale wreszcie na góralu, wreszcie bez owiewów. Sama radość... a ten niby teren to pagórki w okolicy Term Poznańskich gdzie z FTI robiliśmy interwały połączone z kilkoma zjazdami z co bardziej stromych górek. Ogólnie pomimo że na góralu siedziałem ostatnio w styczniu to czuję ten rower i wiem że MTB to jest to!!! W międzyczasie spotkałem Josipa który z jakimś kolegą robił rundy wokół Malty, ale spotkanie ograniczyło się do "cześć, cześć". Na koniec jeszcze ściganko z Błażejem i koniec pierwszego treningu terenowego od nie wiadomo kiedy.
Kategoria FTI, Sport, Zez wiaruchnom

Wycieczka

Niedziela, 7 kwietnia 2013 · dodano: 07.04.2013 | Komentarze 2

Z żoną po piwo oraz w celach krajoznawczo-fotograficznych. Relację szczegółową znajdziecie u Asi.
A przy okazji dojechałem do 100 w dzisiejszym dniu.
No i uczciłem dzisiejsze wydarzenie kolarskie.
Paryż-Pobidziskaix © Z3Waza

• HRmax 172

Zabrałem siekierę do samochodu

Niedziela, 7 kwietnia 2013 · dodano: 07.04.2013 | Komentarze 6

Jeeeeeeee!!!!!!!!
Nareszcie mogę powiedzieć ze wyjazd na rowerze sprawił mi czystą radość - palce mi nie zmarzły choć miałem rękawiczki jesienno/wiosenne. Bidon nie zamarzał, twarz nie tężała od wiatru, a z mrozu to był jedynie Mateusz.... no po prostu Hiszpania :D
Ale do rzeczy - dziś ruszyłem już tradycyjnie ze Starołęckiej tym razem w większej ekipie - w sumie było nas na początek dziesięć osób i w takiej grupce ruszyliśmy żwawo w kierunku mosiny aby dokonać wiosennego zdobycia Osowej po trzykroć. Podjazdy jak zwykle u mnie - każdy kolejny wchodził lepiej. Potem ruszyliśmy na rundę przez Mosinę, Borkowice, Drużynę, Czempiń, Grabianowo, Mosinę.
Kawałek za Mosiną przydarzył się wypadek, którego byłem mimowolnym uczestnikiem - jechaliśmy właśnie na szybkich zmianach gdy trafiliśmy na błoto przede mną zrobiło się zamieszanie i odpuściłem lekko korbę - kolega który jechał za mną był dość blisko i zahaczył moje koło zaliczając niestety mocną glebę - szczęściem skończyło się na podartych ciuchach i potłuczeniach, mogło być niebezpieczniej bo w niewielkiej odległości za nami jechał samochód... bogu dzięki kierowca okazał się czujny.
Potem bez wielkich wydarzeń - no może poza szybką jazdą z wiatrem na zmianach w trzyosobowych grupach.
Potem powrót na Osową i kolejne podjazdy i do domu.
Trzeba przyznać, że po wczorajszym intensywnym treningu czułem nogę i na powrocie marzyłem o tym żeby wreszcie usiąść w samochodzie (w którym miałem siekierę), ale to było słodkie zmęczenie.
Ze spotkań - minęliśmy dużą grupkę pod wodzą Mateusza Rybczyńskiego, W okolicy przejazdu kolejowego chyba Macieja B. z jakąś koleżanką i w ogóle całą kupę wiary na kuftach - wiosna się narechlała szag nie?
I na koniec tytułowa Siekiera

Lekki powiew wiosny

Sobota, 6 kwietnia 2013 · dodano: 06.04.2013 | Komentarze 2

Dziś jak wspomniałem chata wolna, dzieci nie ma - to.... no jeśli słonko tak przyjaźnie przyświeca - trzeba wziąć rower...
Napompowałem Aśce szoskę i ruszyliśmy na małą pętelkę po okolicy. Słonko świeciło śnieg topniał a myśmy kręcili.
Kategoria Zez ślubnom

Na rundach

Sobota, 6 kwietnia 2013 · dodano: 06.04.2013 | Komentarze 1

Dziś z FTI od 9 ze Starołynki. Jadąc samochodem do Poznania minąłem Macieja pomykającego swoim wypasionym szpecykiem po starej piętce - no żeby jeździć trzeba jeździć.
No i ja się staram. W każdym razie dziś wystartowaliśmy w 5: Jacek, Błażej, Piotrek i na występach gościnnych Paweł Bober.
Dzisiaj robiliśmy interwałowe rundy, no trzeba przyznać że ogień był - zwłaszcza jak pociągnąłem sam całą rundkę - to podjeździk od Czapur do Poznania wydawał mi się pionowy. Poza tym było fajnie szybko i na zmianach. Na rudach średnia wyszła ok 32,5 po rozjeździe spadła do ponad 31. Ale ogólnie jechało mi się dziś dobrze i czułem że schowany na kole mógłbym dziś znacznie mocniej pociągnąć albo machnąć jeszcze ze dwie rundy.

Potem spokojny przejazd na Rusa gdzie Asia zostawiła samochód - bo po sprzedaniu dzieciaków sama wsiadła na rower. Więc ja pojechałem autem popilotować ją trochę.
I po tych rowerowych peregrynacjach pojechaliśmy do domu.

Tom se pojeździł

Wtorek, 2 kwietnia 2013 · dodano: 03.04.2013 | Komentarze 3

Zaczęło się że chciałem wyjechać zimówką - okazało się że ma panę w przednim kole.
Szybka inspekcja koła wykazała że dętka została zablokowana przez opaskę która się przesunęła na feldze. Efekt zepsuta opaska i dętka.
No cóż postanowiłem wziąć szoskę. Ruszyłem na Wierzyce, ledwie dojechałem do ulicy Czerniejewskiej usłyszałem w rowerze niepokojące puk puk. Sprawdzam czy hamulec przedni nie trze się o felgę, nie.... ale coś miękko się jedzie. Patrzę - tył siada. Uznałem to za znak od bogów - dziś nie jest twój dzień na jazdę. I tyle wyszło z trenowania. Ale w sumie i tak mi się nie chciało. No ale z drugiej strony jak już założyłem te 57 warstw ciuchów to warto byłoby przejechać się ciut więcej niż te 3 kilometry...
Kategoria Nyndza

• Temperatura -0.7°C

Primaaprilisowy lany poniedziałek

Poniedziałek, 1 kwietnia 2013 · dodano: 01.04.2013 | Komentarze 5

...jakby przypadł w piątek 13 to by wszystko się zgadzało.
W każdym razie wstałem rano patrzę przez okno patrzę na to co napadało i myślę - a może jednak biegówki, albo zostać w domu :)
Dzwonię do Macieja z którym się umówiłem poprzedniego dnia z nadzieją, że jednak wymiękł.... na szczęście to twardy .... i mówi jadę. No cóż nie było wyjścia. Ale jak cierpieć to najlepiej w grupie - puszczam więc szybką eskę do Marcina - "może byś wybrał się na mały trip ze mną i z Maciejem"... telefon za chwilę oddzwania - kolejny waryjot, matko moja w Pobiedziajach i okolicach, aż roi się od waryjatów.
No nic wyjeżdżamy z Maciejem we wszechogarniającą biel i kierujemy się na hacjendę naszego znajomego doktora. Doktor w pogotowiu :) i po chwili już w trojcu którą jak wiadomo Boh lubit' jedziemy na Wierzyce.
Asfalt można się domyślać jest pod tym białym - ale tylko można się domyślać, bo białe jest wszystko białe drzewa, białe pola, białe drogi, wszystko białe, białe, białe. O przepraszam jak przejeżdżamy pod wiaduktem koło S5 to okazuje się że jednak jest i czarne na drodze - ale to tylko na chwilę, bo potem biało, biało, biało. Po pewnym czasie trafiamy w końcu na posolone drogi i w sumie nie wiadomo czy jednak biało, biało, biało nie było lepsze niż biało, szaro, mokro, słono. No ale jedziemy, w Buszkówcu mijamy znajome mi żurawie-leniwce, patrzą na nas żurawim obojętnym wzrokiem. To i my je olewamy i jedziemy dalej... a zapomniałem poza tym że padało białe to jeszcze wiało - wiadomo wiosna. A wiosną wieje. W Biskupicach opuszcza nas Marcin, a my z Maciejem kierujemy się na OSa pomiędzy Gorzkim Polem a Jerzynem - czyli na fragment terenowy.
Fragmenty są doprawdy ciężko przejezdne - pod białym jest czarne błoto a koleiny sięgają osi suportu. W takich warunkach nie widzę możliwości przejechania po lesie czegoś więcej niż mini. Zresztą potem już szybko pognaliśmy do domu gdzie czekała żona z którą pojechałem na rekonesans gogolowego jajeczka - czyli planowanego objazdu trasy maratonu w Murowanej. Na starcie stawiło się około 30 kolejnych waryjotów w tym mój znajomy Jacek B. (boże z kim ja się zadaję) i pojechali, a my zostaliśmy. Dzieci urządziły mi lany poniedziałek a ja nie pozostałem im dłużny.
Dzieci zrobiły lany poniedziałek © Z3Waza

...a ja nie pozostałem im dłużny © Z3Waza

A potem to pojechaliśmy na spacer w okolice Dziewiczej Góry zobaczyć jak to wygląda... no i wygląda słabo. Zresztą Jacek mi potwierdził, że w okolicach Trojanki po prostu "nie dało się jechać". Ale w sumie rowerowo dzień udany, choć w kwietniu wolałbym nie jeździć w membranie, w ochraniaczach i podwójnych rękawicach. No ale u nas w Nowosybirsku tak to już jest.