Zielonka na czerwono

Niedziela, 27 października 2013 · dodano: 27.10.2013 | Komentarze 4

Po wczorajszych asfaltach przyszedł czas na trochę błotka. Z Sebą o 7 rano czasu zimowego ruszyliśmy w kierunku Dziewiczej... najpierw singlem nad Kowalskim, potem obok porośniętego brązowiejącymi dębami wzgórza obok Dębogóry, a dalej przez Ludwikowo i malownicze bukowe ostępy. Buki zrzuciły już liście i cała ziemia świeciła słoneczną czerwienią. Na Dziewiczej ścieżki dokumentnie zasypane liśćmi i w niektórych miejscach jechałem dosłownie na pamięć bo wszystko pokrywała równa warstwa liści. A te szybkie zjazdy po wilgotnych liściach zapewniają jedyną w swoim rodzaju maseczkę wodno-błotną, albo to polubisz albo nie jedź w teren w październiku... ja to lubię :).
Potem spróbowaliśmy podjazdu na kilera - jednak się nie udało bo pod liśćmi kryję się korzonki skutecznie wybijające z rytmu i zrywające przyczepność przedniego koła... ale co tam :)
A ponieważ mało mi było pomykania wąskimi ścieżynkami
poprowadziłem Sebę nieznanymi mu ścieżkami nad jezioro Tuczno i singiel nad jez. Stęszewskim. Przejechaliśmy sobie później kawałek asfaltem gdzie Seba pokazywał nogę na całej długości :) czyli nie schodził przez te 3-4 kilometry między Tucznem a Wronczynem poniżej 34km/h a nawet czasem wchodził na 37.
W Wronczynie z powrotem w las, jeszcze jedna wizyta nad Dębińcem i polecieliśmy nad Brzostek... pod koniec zarówno napęt jak i moje zęby zgrzytały od piasku no ale po niemal 4 godzinach jazdy na dwóch batonikach poczułem, że nadchodzi zgon. Co było robić - trzeba było odpuścić więc znad Brzostka skierowałem się najkrótszą drogą do domu uzupełniać kalorie, cukry i co tam a jeszcze było w lodówce :)
Było pięknie choć coś tam z nieba padało, ale co tam to nic, nie ma to jak szum opon jak wiatr wiejący w twarz, jak zapach jesiennych liści i wreszcie jak tęcza która wyszła na niebo na koniec mojej wycieczki.

| 19:00 niedziela, 27 października 2013 | linkuj JP - jesień jest do jeżdżenia bardzo fajna - nie zimno, nie gorąco, ech żeby tr dni były tylko nieco dłuższe
Grigor - eeee tam drzewa dodają tylko smaczku. Najsmutniejszy jest widok nad j. Stęszewskim - te tony syfu pozostawione przez letników :(
Seba - bez dwóch zdań :)
| 17:56 niedziela, 27 października 2013 | linkuj Mój ulubiony singielek nad Kowalskim zaliczyliście :-) Tam gdzieś w połowie drogi leży już od długiego czasu obalone drzewo, które niestety zmusza do schodzenia z roweru. Kiedyś przyjadę tam z piłą mechaniczną i zrobię porządek!
No i tak jak mówisz, jazdę w październiku w terenie trzeba lubić :-)
| 17:21 niedziela, 27 października 2013 | linkuj W teren - TAK !
Prawidłowy i w pełni jesienny trip zrobiliście, tak trzymać chłopaki :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rzadk