Maraton Suchy Las

Niedziela, 12 sierpnia 2012 · dodano: 12.08.2012 | Komentarze 13

Miesiąc nie jeździłem na maratonach, tak więc trochę wypadłem z rutyny... w efekcie rano było trochę nerwówki z pakowaniem. Ale jakoś zabrałem wszystko co potrzeba a nawet trochę więcej. :)
Najpierw trzeba odstawić dzieci na Rusa u mojej mamy. Jak podjechaliśmy zauważyłem Zbycha podążającego na maraton rowerkiem - chwilę pogadaliśmy i pojechał dalej. No nic my pojechaliśmy na metę autem. po drodze koło Jana Pawła II Aśka zauważyła Maksa, mówiąc "to chyba Maks" no ja go nie zauważyłem, ale to był Maks :D
Na mecie spotykamy naszych Gogglowców: Zbycha, Jacka i Wojtka, poza tym kręci się sporo osób w koszulkach Goggle, mówimy sobie cześć, cześć - ale na tym się kończy :)
Poza tym spotykamy MaciejaBrace i Blooma. Na krótkiej rozgrzewce stwierdzamy, że trasa jest blotna. Jedziemy zatem porozgrzewać się na asfaltach. Wkrótce czas do sektorów. I zaczyna się... od pierwszych sekund idzie pełen ogień ja trzymam się blisko za Josipem. Jestem wciąż tuż za nim aż do końca rozjazdu. Wjeżdżamy w błoto, moje oponki tańczą ale nic to - dziś jestem w nastroju bardzo bojowym. W pewnym momencie pojawia się myśl - gdzie jest JP? Jak on mignął że go nie zauważyłem. Za dużo myślę w efekcie łapię poślizg na błotku zajeżdżając drogę Jackowi Swatowi. Wybija mnie to trochę z rytmu i tracę kontakt z Josipem. W efekcie gdy wypadamy na asfalt jestem w drugiej grupce goniącej tę pierwszą w której jest Josip. Na asfalcie wychodzi moje niedostateczne rozgrzanie bo lekko mnie zatyka... jaki mam wówczas puls nie wiem, bo dziś cała elektronika na pokładzie odmówiła współpracy - nie działa pulsak, w liczniku działa jedynie pomiar kadencji, lecę więc na sterowaniu ręcznym i całkiem dobrze mi to wychodzi.
Na asfalcie... co ja paczę :) Grigor z Sebą głośno mnie dopingują - dzięki wielkie.
Niestety po zjeździe w teren w wyniku owego przytkania zostaję sam... i tak sobie jadę czekając kto mnie dorwie. Ku mojemu zdziwieniu pierwszym dorywającym jest JP. Myślę sobie śmignie mi i tyle będzie z oglądania jego pleców :). Ale nie... oddala się ale coś powoli... myślę sobie czy to ja jestem dziś tak mocny czy on ma jakiś kryzys?
Widzę go aż do zjazdu z Nadwarciańskiego, a nawet chyba kościoła. Potem łapie mnie jakaś większa mocna grupka która po dojechaniu mnie rozpada się na kilka części - łapię się w jedną z nich i tak sobie w chyżej grupce pomykamy, podjazd po asfalcie w Morasku idzie gładko, zjazd też - muszę tylko przyhamowywać, aby nie wjechać w poprzedników. Dojazd do końca pierwszej rundy bez emocji... no nie emocje są - na przejeździe przez rundę znowu widzę pobiedzisko-wierzonkowych ziomali i słyszę ich głośny doping - aż chce się cisnąć mocniej.
Przejeżdżam rundę © Z3Waza

Na fragmencie poligonowym słyszę za sobą - "Dajesz Zyga" - o kurde Josip..
-Co Ty tu robisz?
-Pomyliłem trasę..
No trudno - siadam Wojtkowi na kole (myślę sobie może mi się uda i po asfalcie mnie trochę pociągnie) - ku mojemu zdziwieniu jakoś daję za nim radę - nie wiem czy Josip ma jakiś dzień dobroci dla zwierząt, czy noga mi tak podaje...
Imponujący jest moment jak Josip mija większą grupkę na asfalcie - ma chłop szwung. Dzięki dynamicznej jeździe asfalt szybko się kończy i wpadamy na Nadwarciański. Josip co chwila się ogląda... cholera chce mnie zgubić, czy jak? Ale nie, w pewnym momencie mówi - gubimy ich... a na mojej facjacie pojawia się szeroki uśmiech, ale tylko na tyle szeroki żeby nie nałykać się niezbyt apetycznego błotka. W końcu do nas dołącza gość na Scotcie w czarnym stroju - tasuję się z nim od pierwszej rundy. I tak jedziemy sobie już we trzech. Gdzieś w okolicach przejazdu przez szosę na Biedrusko zauważam koszulkę Goggle, a sylwetka wygląda na JP... o kurna... włacza mi się tryb "chart-zając" nieważne glikogeny, kwasy mlekowe i inne gówna - trzeba dojść choć na chwilę Jacka... i o cholera udaje się tuż przed Moraskiem.
W tym miejscu powstaje mały peletonik i tak wjeżdżamy na asfalty Moraska - najpierw w dół - tam bez emocji wszyscy grzeją mniej więcej równo... ale potem zaczyna się podjazd. Tu mnie wyprzedza paru młodszych gości, ale spoko nie daję im się urwać. Za to JP pokazuje moc - jak ruszył bokiem to NIKT nie był w stanie za nim pociągnąć. Na zjeździe dzięki wysokiemu poziomowi znienormalnienia udaje mi się utrzymać kontakt z Josipem i JP choć się zaczynają oddalać. Trawers Góry Moraskiej idzie ciężej... o wiele ciężej niż za pierwszym razem, czuję że nadchodzi zgon - ale to tylko 1 km. Mijam kolejnego Gogglowca w żółtym kasku ale chłopaki oddalają się nieubłaganie. W końcu wyprzedza mnie gość w czarnym, razem przejeżdżamy Meteorytową i wiem że meta tuż tuż. Ale lecę za nim jak baran z myślą - zaatakuję za słupkami... ale słupków nie ma. O żesz ku@$a mać... pomyliliśmy drogę, zawracamy asfaltem pod górę, dojeżdżamy do słupków, tam przeprowadzam zamierzony atak i jest meta.
A tu Żona, ziomale, Goggle, kwiaty, CarboNox, żarcie z kotła, grejpfruty, arbuzy, Kurek i tombola - czyli norma, no może poza kibicami - hurra jestem gwiazdą :D
Po Maratonie z wiernym kibicem Grigorem © Z3Waza

Po Maratonie z wiernym kibicem Sebą © Z3Waza

Naprawdę byłem w szoku że gdyby nie pomylenie trasy to strata do JP wyniosłaby 10-20 sekund
W związku z tym liczyłem jednak na 10 w M-4, a tu zawód - dopiero 13.
Za to czas lepszy od zeszłorocznego o 6 minut, gdybym nie pomylił trasy to o 8 i to przy trudniejszej trasie - mniej asfaltu.
Tak więc odczucia mieszane. Ale i tak jestem zadowolony z jazdy.
Żono - gratulacje za walkę i dzięki za pomarańcze na mecie.
Josip - dzięki wielkie, naprawdę należy się Tobie piwo.
Grigor, Seba - dzięki za kibicowanie, mam nadzieję że się kiedyś spotkamy w sektorach.
JP - dzięki za uruchomienie we mnie dopalacza o którym nie miałem pojęcia :D
I w ogóle wszystkim spotkanym znajomym i nieznajomym wariatom rowerowym.

| 20:06 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Ładna walka, ładny opis. Gratulację.
| 18:38 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Wyjechane kilometry procentują, bo muszą procentować :). Gratki, super jazda.
| 16:46 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Marcinie, ja to długo się zastanawiałem w jaki sposób udało Ci się dojść mnie ;)
Najważniejsze jest to - GRATKI za niezłą jazdę i widać że robisz postępy :)
| 10:24 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Seba - i tak trzymaj :D
| 08:44 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Grigor -> dzięki bardzo i nigdy nie mów nigdy, jedno nie wyklucza drugiego. A dałbyś radę na pewno. No ale oczywiście nic na siłę.
Seba -> Co tam czekać rok - 23.09 jest start w Łopuchowie. Sprzętem się tak nie przejmuj - to nie XTRy napędzają rowery. Ja moje pierwsze maratony jechałem na rowerku na Alivio i jakimś klockowatym amorze RST.
Maks -> Dzięki, sam byłem w szoku że tak dobrze poszło
Kenhill -> jedyne koksy to dwa piwka wieczorkiem przed maratonem i dwa po :D
Toadi -> dzięki za linki - naszukałeś się chłopie ;)
Biniu -> Szkoda szkoda. A ja się zastanawiam jaki byłby wynik naszej rywalizacji, ale jeszcze będzie okazja to sprawdzić :D
Josip -> z TAKIM grigario to można ostro ciąć. Psychika w tym sporcie to podstawa :D
Do Wałcza jadę jako kibic - tym razem nie mamy z kim zostawić dzieci. Za to wracam stamtąd rowerkiem, taki przynajmniej mam plan.
josip
| 07:39 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Jeszcze raz gratulacje, Marcin! Nie wiem czy dałbym radę zgubić Ciebie na płaskim...
A co do mijania tych gości na Poligonowej, to taki stary numer - specjalnie podkręcasz tempo przed dojściem grupki żeby a) utrudnić złapanie koła, b) sprawić wrażenie, że jesteś taki mocny i zniszczyć rywali psychicznie:) (ważniejsze)
biniu
| 05:40 poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | linkuj Brawo Marcin!!!
Gratuluje ze słonecznej Chorwacji :-)))))
Szkoda,że mnie tam nie było bo było by jeszcze ciekawiej :))))))))))))))
toadi69
| 23:34 niedziela, 12 sierpnia 2012 | linkuj A tu masz jeszcze fotki oraz gratulacje :)
Kenhill
| 22:20 niedziela, 12 sierpnia 2012 | linkuj koksiarsko :D
| 21:30 niedziela, 12 sierpnia 2012 | linkuj Gratulacje ładnie poszedłeś ;)
| 21:11 niedziela, 12 sierpnia 2012 | linkuj Haha fajnie było zobaczyć na koniec Twoją ubłoconą facjatę :-)))
Gratule za mega dobry występ - szacuneczek! A jeśli chodzi o nasze spotkanie kiedyś w sektorach - to wątpliwa sprawa. Wolę sobie na lajciku z aparacikem w ręku dopingować takich szarpaganów jak Ty :-)))

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ojnim