• HRmax 180 (100%)

Puchar Niepodległości w Osiecznej

Niedziela, 11 listopada 2012 · dodano: 11.11.2012 | Komentarze 19

Czyli tradycyjne już ostatni wyścig sezonu w dzień swoich imienin, a także urodzin Rzeczypospolitej. Na miejscu stawiliśmy się z my (czyli Żona i ja), Seba oraz Maciej z teamem ze znakiem ryby na koszulce, oraz wielu innych bikerów i bikerek. Niestety nasz team wymiękł nie wierząc w moje wyjątkowe szczęście co do pogody w czasie wyścigów (zobaczcie sobie wpis z 2010 roku).
No nic ruszyliśmy na rynek w Osiecznej i wykonałem tam manewr taktyczny który trzeba powtarzać - stanąłem naprawdę blisko startu. Przed startem spotykam jeszcze Jacka Głowackiego z Pyrcyka. Jacek wyraźnie żałuje, ze opuszcza M4 - i ja to rozumiem. Odśpiewujemy hymn (no dobra ja wysłuchuję) i ruszamy. Od początku jest szybko nawet bardzo szybko - taki to już wyścig. Ale tym razem lecę naprawdę blisko czoła wyścigu - i to jest dobre - tempo powyżej 40 jest normą i w tym peletonie nie jest to specjalnie trudne. Jedyne co denerwuje to ciągłe zmiany tempa - przez co trzeba być naprawdę czujnym - bo co chwila tempo spada do 35 żeby nagle skoczyć powyżej 40 no i trzeba dawać nieźle w pedał, żeby się nie odkleić. W międzyczasie mijam Macieja, ale w tym tłumie nie ma czasu kontrolować czy jest tuż za mną czy też gdzieś dalej - trzeba po prostu robić swoje i patrzeć na koła przed sobą, żeby nie katapultować się w powietrze w jakiejś kraksie. W takiej dynamicznej atmosferze mija błyskawicznie pierwsza część wyścigu, aż do podjazdu w Grodzisku. Tam peleton się rwie, a ja niestety zostaję z tyłu. Po podjeździe jest krótka część terenowa - tam odrabiam straty - widać że góral ma przewagę w terenie nad różnymi przełajówkami i innymi wynalazkami szosopodobnymi. Ale czołówka definitywnie ucieka. Po przejeździe łapię lekki kryzys i mija mnie kilku gości którzy przede mną zbijają się w ładne grupetto i razem dociągają do peletonu zasadniczego. A mi zostaje jazda na zmianach z jednym tylko kolegą na fajnym oldschoolowym Treku w malowaniu z lat dziewięćdziesiątych - taki niebieski z hamerykańskimi gwiazdkami. Współpraca idzie bardzo sprawnie ale we dwóch nie mamy szans dociągnąć do peletonu. Na zakręcie 180 stopni w Świerczynie widzę że 100 metrów za nami pędzi spora grupka - dojdą nas myślę... ale nie dochodzą. Dopiero po podjeździe w Grodzisku dojeżdża na s gość na przełajówce i mój towarzysz na treku oddala się wraz z nim. Po chwili gość na przełaju łapie chyba jakiś defekt i znowu dojeżdżam Treka, wraz ze mną dojeżdża też część grupki co jechała za nami - grupka wyraźnie porwała się na podjeździe. Zaczyna się przygotowanie do finiszu. Na prowadzenie wychodzi gość z na oko M5. Ja siadam mu na kole - trzeba kontrolować sytuację. Jednak w okolicach rynku wyprzedza mnie kilku młodszych gości. Skaczę za nimi i zaczyna się ostatni finiszowy podjazd pod szkołę. Idzie pełny ogień. Super walka - jak ja to lubię. I tuż przed kreską niesiony dopingiem Asi zauważam że jeden z gości przede mną miota rowerem wyraźnie nie mając już sił. Więc robię to co lubię najbardziej - mijam go o pół koła. I meta. Teraz tylko wystarczy złapać oddech - anie jest to łatwe :).
Wyścig to było typowe zapalenie płuc - ogień od początku do końca, żeby nie ten pierwszy podjazd w Grodzisku to byłbym jeszcze bliżej czołówki - ale i tak jest nieźle - prawie 10 minut lepiej jak w zeszłym roku - na takiej trasie to przepaść, nawet biorąc pod uwagę, że w zeszłym roku mocniej wiało. No i średnia - rekordowa nie tylko w tym roku. I nie tylko na góralu. Piękny prezent sobie sprawiłem na imieniny. A i warto odnotować, że przejechałem na mocno odchudzonym rowerze - zamiast Maviców Cross Ride (2000 g) jechałem na 1300 gramowych ZTRach z piastami Tune. Też fajny prezent imieninowy :)
Kilka zdjęć od niezawodnego Jacka Głowackiego i innych fotografów oraz jedno z naszego aparatu.
Z Sebą - skarpetek nie widać :D © Z3Waza

Zacięta mina na starcie © Z3Waza

Wlaka na trasie © Z3Waza

Ten młody nie jechał z nami :D © Z3Waza

Już zarrraz będzie meta!!!! © Z3Waza

Wszyscy zasłużyli na medal © Z3Waza

Mieliśmy sobie dużo do powiedzenia © Z3Waza

Miejsce - jak zwykle później - bo w Osiecznej liczą wciąż metodą kartkową - no ale Asia zdobyła zasłużone 3 miejsce - które to już w sezonie?

| 17:21 czwartek, 15 listopada 2012 | linkuj Jarek, Maciej - Dzięki
JP -> Był blat całą drogę
Rodman - sugerujesz że to nie jest SMART? :)
BTW pokazały się wreszcie wyniki w open byłem 43/240, w kategorii panów po 40 i wyżej 16/101 a w M4 10/54. Najbardziej podoba mi się to że ze Spławskim przegrałem o 30 sekund, a do zwycięzcy straciłem 3:20. Naprawdę grubo :)
Rodman
| 10:12 środa, 14 listopada 2012 | linkuj imieninowe gratki za wyścig i iście szosową średnią ;-P !!!

"śmignąć Rodmana ..." -> wszędzie piszą, że cele powinny być SMART ;-):
S - (smart) prosty, zrozumiały, konkretny.
M- (motivational) mierzalny, aby był tak sformułowany aby można było go liczbowo zmierzyć, skontrolować postępy realizacji celu.
A- (ambitious) ambitny, atrakcyjny, nie może być za trudny do realizacji ale również za łatwy. Powinien stanowić wyzwanie.
R- (realistic) realny, już kiedyś go ktoś osiągnął. Musisz wierzyć że możesz go osiągnąć, musi być trochę większy niż zakładasz.
T- (time) określony w czasie, posiadający termin realizacji. Taki cel mobilizuje do działania.

? ;-)
Jarekdrogbas
| 16:20 wtorek, 13 listopada 2012 | linkuj Grauluje udanego wyścigu.''-) Zdrówka życze!
| 22:03 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Ale blat i ogień !
Gratki !
Wszystkiego Najlepszego i mocnej łydy :)
MaciejBrace
| 21:47 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Wszystkiego najlepszego.
| 21:36 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Josip -> Dobra dobra - wystarczy mi że śmignę Rodmana :D:D:D
josip
| 21:17 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Aleś poszedł! Zaczynam się Ciebie bać, jak tak dalej pójdzie, to w przyszłym sezonie będziesz liderem naszego teamu.
Aaa, no i Wszystkiego Naj:)
| 20:54 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Kłosiu - to było coś naprawdę szybkiego. Do tego ta pogoda :)
| 20:50 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Maciej - dzięki - po to się jeździ żeby rywalizować, a po wyścigu mieć fun. Kurczę choć to listopad to czuję jak będzie fajnie w kwietniu, maju, czerwcu...
Taki powiew wiosny w środku jesieni jest potrzebny jak solarka na goły tyłek kobiecy :D:D:D
Marc -> to jeszcze nie koniec - pamietaj że możesz zostać mistrzem Pobiedzisk ;)
| 20:42 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj No, średnia robi wrażenie :). Gratki.
I przy okazji wszystkiego najlepszego :).
| 20:38 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Marcin -> w grupie to jak w Legii Cudzoziemskiej - kto nie maszeruje ten ginie - musisz zapierdalać 40km/h.
Seba - i super kolejny uzależniony (czuję się jak diler ;) ) ale to jest zdrowe uzależnienie
Marc
| 20:37 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Wszystkiego naj i brawo za średnią - udane zwieńczenie sezonu :-)
biniu
| 20:31 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Moje gratulacje Marcin:-)
Ten wyścig należał zdecydowanie do ciebie.Ale za rok kto wie :) Co do kół to dopiero na prawdziwym MTB pokażą co potrafią !!! Moje gratulacje.Bardzo udany wyścig.
| 20:31 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Ja pierniczę. Te średnie prędkości mnie rozwalają. Sprawdziłem Sebę i Macieja i widać, że równo grzaliści.
| 20:18 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Grigor - Adam ma rację - nie ma co się zastanawiać - pościganie nie wyklucza innych zabaw rowerowych, to po prostu kolejna super rozrywka i zapewniam, że dostarcza taki zastrzyk endorfin, który może uzależnić.
Jasskulainen - właściwie to już przeszedłem -> bo kupiłem koła z oponami tubeless.
jasskulainen | 20:15 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj ciekawe jak ci sie spisza kola, rozumiem na mleczko przechodzisz ??
adam88-removed
| 20:11 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Grigor Tu się nie ma nad czym zastanawiać :)
| 20:08 niedziela, 11 listopada 2012 | linkuj Robisz ochotę na jakiś start w przyszłym sezonie :-)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ziejl