Okolice Lubenii

Czwartek, 16 maja 2013 · dodano: 17.05.2013 | Komentarze 5

W ostatni dzień pobytu na Rzeszowszczyźnie wystartowałem na poranny trening - na rowerze byłem o 6:00 - to był świetny pomysł - na dworze rześko ale już słonecznie - doskonała pogoda do jazdy. Najpierw z tego samego miejsca Lubenii koło cmentarza w kierunku Hermanowej to była mała rozgrzewka. W planach miałem najazdy z ostrym finiszem - znalazłem fajne miejsce - tuż przed początkiem serpentyny w Hermanowej była droga na Łazy - fajny stromy krótki podjazd i w dodatku asfalt jak nie w Polsce.
Podrzeszowskie asfalty jak nie w Polsce © Z3Waza

Po kilkukrotnym zrobieniu tego podjazdu. Postałem chwilę i się zachwyciłem pięknem dnia i widokiem na okalające mnie pagórki.
Pogórze Dynowskie © Z3Waza

Piekny rześki majowy poranek © Z3Waza

Niestety fotki są robione (jakby to powiedział Grigor) okładziną hamulcową stąd ich jakość jest jaka jest.
Po tych doznaniach zrobiłem sobie tzw. baja bongo i zacząłem szukać co ciekawszych podjazdów. W końcu w Straszydlach skierowałem się na Sołonki i to było to. Najpierw podjechałem do tzw. Chłopskiego Mostu o którym coś tam przeczytałem w necie. Jak chcecie to sobie sami poczytajcie:

Tablica informacyjna Chłopski Most © Z3Waza

A oto sam most - trochę zarośnięty. Pozostaje wierzyć, że faktycznie jest tak wykonany jak piszą.
Chłopski Most © Z3Waza

A że okoliczności przyrody były piękne, zrobiłem i fotkę Heldze. Niech ma:

Bolid przy mostku © Z3Waza

A potem pojechałem na Sołonkę -to był fajny podjazd - dość długi i stromy. A na końcu było pięknie zagospodarowane źródło Solankowe. Niestety mój telefon osłabł i nie było czym pstrykać fotki.
Więc umieszczam fotkę ze strony gminy

A fakt że podjazd był stromy udokumentowałem życiowym maxspeedem którego fotka jest poniżej.
Szkoda jedynie że nie było czasu na podjechanie jeszcze parę razy tego naprawdę fajnego podjazdu. Bo w kolejnych zjazdach z pewnością pobiłbym swój rekord po raz kolejny. Myślę że 90km/h byłoby spokojnie w zasięgu.
Max speed © Z3Waza

| 16:34 czwartek, 19 czerwca 2014 | linkuj No, polska toponimia ma wiele meandrów Niepołomice - Niepołomicach, Straszydle-Straszydlu, Ostrów Mazowiecka, Ostrów Wielkopolski - trzeba wierzyć autochtonom ;)
A z Sołonką mam związane jak najlepsze wspomnienia. Piękne miejsce. Zresztą sam wpis chyba o tym świadczy.
A poza tym niezmiernie mi miło, że ktoś jeszcze czyta moje wpisy sprzed roku.
Gość | 10:58 czwartek, 19 czerwca 2014 | linkuj Nie w Straszydlach, a w Straszydlu :)
Swoją drogą - most owszem zarośnięty, ale to ten. Sołonka ma wiele pięknych widoków i atrakcji. Niestety o wielu tylko się mówi, a może stety? :)
jerzyp1956
| 05:33 sobota, 18 maja 2013 | linkuj Taka prędkość na takim ładnym rowerku to sama przyjemność.
| 17:13 piątek, 17 maja 2013 | linkuj Noo, osiemdziesiąt km/h to już coś :). Ja biję swoje rekordy na Jesionowej ;), ale ostatnie 73 km/h to już chyba szczyt możliwości tej górki i trzeba się przenieść w większe.
Ale zazdraszczam - uwielbiam jeździć nawet turystycznie - byle w nowych rejonach.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ienat