Szosą? na Wał Wydartowski

Sobota, 12 października 2013 · dodano: 12.10.2013 | Komentarze 9

Kłosiu wymyślił wycieczkę na Wał Wydartowski. Ja tam nigdy nie byłem więc się zapisałem na tę wycieczkę czym prędzej. Ostatecznie akces do tripu zgłosili Hulaj i Seba. Ja po 8 rano z Asię wyjechałem na spotkanie Kłosiowi - jechało się fajnie bo na zachód czyli z wiatrem. Spotkaliśmy się tak w okolicy skrętu na Barcinek. Powrót do Pobiedzisk to dopiero była rozgrzewka :). Na rynku zjechaliśmy się z Hulajem i Sebę i tak we czterech ruszyliśmy na Czerniejewo. Początek wycieczki nie był zbyt zachęcający - wmordęwind skutecznie utrudniał osiągnięcie prędkości powyżej 30 no ale jazda w grupie pomaga w utrzymanie sensownych prędkości przejazdowych. W Czerniejewie skręt na Gniezno - wiatr zmienił się na boczny - mimo wszystko było lepiej i tak doturlaliśmy się do Gniezna - tam ja z Sebą wymyśliliśmy że pojedziemy w kierunku Strzyżewa Kościelnego... i to był błąd bo jadąc bez mapy skręciliśmy na Dębówiec (chyba) dając się skusić pięknemu asfaltowi, który jedna nagle się skończył. I w ten sposób zwiedziliśmy Lasy Królewskie pod Gnieznem - dla roweru MTB to może pestka, jednak jazda na wąskich łysych oponkach to nie lada wyzwanie. W każdym razie dotarliśmy wreszcie do jakiegoś asfaltu. Aby ustalić kierunek jazdy podparliśmy się moim GPSem który jednak z lekka zgłupiał i pokazywał coraz to bardziej okrężną drogę do Wydartowa. W końcu zasięgnęliśmy języka u miejscowych, niektórzy nas chcieli kierować nawet do Mogilna... no ale wreszcie znaleźliśmy drogę na Trzemeszno i dotarliśmy w okolice Wydartowa. Sam podjazd na Wał również po pisaku i szutrze, ale dość płaski więc zbyt trudno nie było. Niestety widok z platformy widokowej był taki że widać było tylko pobliskie krowy, po prostu dzień choć zaczął się pięknie przekształcił się bure coś. Na szczycie posiedzieliśmy chwilkę i kiedy już się zbieraliśmy nadjechała turystyczna ekipa gnieźnieńska w składzie Jerzy z Juziorem, Kubolsky i Micor. Chwilka gadki, wspólna fota (zamieszczam za Jerzym) i polecieliśmy naszymi szoskami po piasku z górki.
Spotkanie z Gnieźnieńską eką na Wale Wydartowskim © Z3Waza

Na szczęście piasek szybko się skończył i zaczął w miarę fajny zjazd po asfalcie. A potem już droga na Trzemeszno. Ponieważ nie działo się nic specjalnie ciekawego to postanowiliśmy skręcić na Wymysłowo. No i po paru kilometrach okazało się że i ten asfalt się kończy. No nic Seba mówi - tam był zjazd na Wierzbiczany a to już prawie Gniezno - to pojechaliśmy. Asfaltu było więcej ale też się skończył :) Cóż było robić - przejechaliśmy kolejny odcinek specjalny. No i w końcu dojechaliśmy do Gniezna - tam już było łatwo sam asfalt i do tego z wiatrem w plecy.
No i tak wyszła nam wycieczka szosowo-terenowa no ale najważniejsze że było śmiesznie, jak dla mnie to był debiut jeśli chodzi o przejechanie tylu kaemów w terenie przy pomocy szoski, ale jak widać się da :)

| 17:33 niedziela, 13 października 2013 | linkuj Hulaj strzelił w dziesiątkę z przełajowymi oponami! :)
Tak czy inaczej, nietypowe wyjazdy zawsze na dłużej zapadają w pamięć niż standardy :).
| 08:29 niedziela, 13 października 2013 | linkuj Następnym razem trza zainwestować w zestaw
przełajowy i gps można wyrzucić ...
Ekstra eskapada !
jerzyp1956
| 06:41 niedziela, 13 października 2013 | linkuj Fajnie było spotkać taką ekipę,trochę błądzenia w takiej długiej trasie zawsze się zdarzy.Ważne to że wycieczka była udana i wesoła .
| 06:00 niedziela, 13 października 2013 | linkuj Widziałem jak jest pogoda, choć powrót musiał być milutki. Pewnie bym się jednak skusił na ten wypad, ale niestety musiałem kiblować w robocie.
Mój brachol jeżdżąc po górach szosą nieraz zalicza odcinki na szutrze z prędkością 35-40 kmh i mówi, że koła nawet dają radę.
| 20:32 sobota, 12 października 2013 | linkuj Szosówką w teren ? Dla mnie nic dziwnego ;)
Kiedyś miałem pseudo kolarkę od Rometu i masę terenu na niej zaliczyłem :)
| 19:48 sobota, 12 października 2013 | linkuj Grigor - z pełną premedytacją :) te jazdy po Lasach Królewskich już nie ale i tak były jaja - a to najważniejsze.
Seba - pamiętaj że co nie zabije itd... ja mam tak że jak zdrowo w dupę na rowerze dostanę to potem czuję od razu skok w progresie.
| 19:45 sobota, 12 października 2013 | linkuj Seba - trenuj chłopie, trenuj...:-)
| 19:44 sobota, 12 października 2013 | linkuj Na Wale Wydartowskim byłem już kilka razy, ale pogodę na widoki miałem nieco lepszą, a jest tam naprawdę imponujący widok jak na naszą WLKP. Tej Waza, a to z premedytacją jechaliście na Wał szosówami? Z tego co pamiętam, to do celu nie prowadzi żaden nawet najgorszy asfalt :-)
Jeśli chodzi o średnią to i tak nieźle zapierdalaliście mimo wiatru :-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ktaks