Lubenia

Wtorek, 14 maja 2013 · dodano: 14.05.2013 | Komentarze 6

Pierwszy raz w życiu jeździłem rowerem w Podkarpackiem. Za poradami rzeszowskich bikerów Tompiego i Dedziora wybrałem się w okolice miejscowości Lubenia. Podjechałem tam autem, bo wizja dojazdu drogą krajową nie uśmiechała mi się specjalnie. Zatrzymałem się na małym parkingu przy pobliskim cmentarzu i ruszyłem asfaltową ścieżką po okolicznych wsiach. Asfalt w super stanie - sama przyjemność z jazdy. Po chwili od ruszenia zdałem sobie sprawę że nie zabrałem ze sobą dętki, ale co tam pany na szosie zdarzają się dość rzadko (no ale wiecie jak to jest - strzelba zawieszona na ścianie w pierwszym akcie musi wypalić w trzecim). I tak dojechałem do miejscowości Straszydle (fajna nazwa) za którą zaczął się fajny podjazd w stronę Hermanowej, najpierw dość stromy, po serpentynach, potem długi i łagodny.
Serpentyna pod Hermanową © Z3Waza

Za Hermanową zaczął się przyjemny zjazd l kilkoma zakrętami na których niepokojąco zaczęło wpadać mi w wibracje przednie koło - dziura w dętce - pomyślałem - ale nie - koło trzymało ciśnienie... tak dojechałem do Tyczyna gdzie pobujałem się w okolicy ładnego kościoła. W końcu poza sportem w kolarstwie liczą się też doznania turystyczne, no nie?
Tyczyn - kościół © Z3Waza

Tyczyn - kamienice © Z3Waza

Za Tyczynem skręciłem z powrotem w stronę Zarzecza - był to przyjemny łagodny zjazd - spotkałem tam jadących z naprzeciwka dwóch szoszonów... ale tylko machnęliśmy sobie na powitanie.
W Zarzeczu odbył się ten wspomniany trzeci akt - tuż przed podjazdem poczułem miękkie koło przednie - flak :(
Na szczęście było to tylko 2 km do parkingu - pozostało mi więc wykonać spacer... i jeszcze jedno zdjęcie.

Jedna z licznych przydrożnych kapliczek © Z3Waza

Ogólnie bardzo przyjemna wycieczka - dziś był rekonesans trasy, noga jednak podawała. W czwartek mam nadzieję zrobić tam siłę, a jutro muszę znaleźć coś płaskiego do tempówek... mój wybór padł na okolice Łańcuta - nigdy tam nie byłem, więc jest okazja połączyć przyjemne z pożytecznym.

| 20:17 środa, 15 maja 2013 | linkuj Kłosiu, Maks - taka praca :) ale nie ma co narzekać - kto normalnie z Wlkp wybrałby się w okolice Rzeszowa pojeździć popołudniami.
Seba - naprawdę ładnie i pogoda super, pewnie i trasy na MTB by się znalazły ale jednak na szosie trudniej się zgubić :)
Josip - przez Wro wychodzi ponad 600
Maks - rzeszowski kolega napisał mi że wybrałem te najłatwiejsze podjazdy, mają tu naprawdę gdzie trenować, jutro jak starczy czasu postaram się znaleźć ten trudniejszy.
| 07:07 środa, 15 maja 2013 | linkuj Ładny ten podjazd około 7-8km od "Straszydła" ;) Idzie poćwiczyć WS ;)
Oto przykład jak można wykorzystać wyjazd aby potrenować ;)
josip
| 06:51 środa, 15 maja 2013 | linkuj A od Pobiedzisk to nawet i 530:) Fajne klimaty!
| 21:45 wtorek, 14 maja 2013 | linkuj Ale się teleportowałeś ponad pińcet kaemów od Poznania ;)
| 21:37 wtorek, 14 maja 2013 | linkuj Daleko zawędrowałeś :).

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa akzes